Erasmus+ KA1 projektbeszámoló, Málta – Hantos István

ERASMUS+ KA1 projekt :  Modernizált célok, megújuló módszerek, rugalmasan változó terek az oktatásban Máltán az angolért az angollal 2018 július második felében töltöttem el két hetet az Erasmus+ pedagógus továbbképzési program keretében Máltán, angol nyelvi kurzuson. Kifejezett szakmai cél nem volt kitűzve, de lévén a csoport minden tagja aktív tanár, értelemszerűen az iskola, a tanítás...

Erasmus+ KA1 projektbeszámoló, Olaszország – Takács Péter

ERASMUS+ KA1 projekt :  Modernizált célok, megújuló módszerek, rugalmasan változó terek az oktatásban Erasmus+ beszámoló – Student-centred classroom Firenze Az Erasmus+ KA1 mobilitás program támogatásának köszönhetően lehetőségem nyílt arra, hogy egy hetet a személyközpontú módszerek gyakorlati megvalósításával foglalkozzak idegennyelvi környezetben, Firenzében. Azért választottam ezt a kurzust, mert az elkövetkező időszakban az eredeti végzettségem szerint nem...

ERASMUS+ KA1 projekt: Modernizált célok, megújuló módszerek, rugalmasan változó terek az oktatásban

Jelen pályázatunk szervesen kapcsolódik a 2016/2017-es tanévben megvalósított “Digitális tanulás – digitális tanítás” című pályázatunkhoz, annak a tapasztalataira épít, annak az elgondolását viszi tovább, egy magasabb szintre emelve. Az AKG néhány éves tapasztalattal rendelkezik a digitális eszközök használata, a digitális tanítás terén. Többfelé indulva is kerestük az utunkat, hogy hogy lehetne a leghatékonyabb, a...

Országos döntőben a nagykövetcsapat

A Nemzeti Választási Iroda “Túl az első X-en – Tehetsz a jövődért, válassz!” középiskolai tanulmányi versenyének regionális fordulójában az AKG Nagykövet csapat (Csernik-Tihn Szebasztián, Juhász Lili, Somos Emma, Sipőcz Benedek) az első helyen jutott tovább az országos döntőbe. Tárgyi tudást, vitakultúrát és kreativitást igénylő feladatokban mérettettek meg a csapatok, és az AKG-s diákok kimagasló...

Erasmus+ projekt 2016/2018 összefoglaló

EU quizzes We created a number of quizzes that were played during the entire schoolyear at school. We used the mentimeter.com site to create the online games, students used their mobile phones to participate. There were a total number of 4 rounds, the purpose of the quizzes was surveying how much students know of...

Francia színjátszó

Iskolánkban a kilencvenes évek óta működik a Francia színház alkotókör, melynek a nyelv használatán kívül célja a diákok személyiségének fejlesztése, illetve a különböző fesztiválokon való részvételek alkalmával más franciául beszélő magyar és külföldi fiatalok megismerése. Minden évben bemutatjuk darabunkat a Pécsi Francia Diákszínjátszó Fesztiválon. Nemrégiben az itt elért legjobb előadás jutalmaként elutazhattunk Moszkvába, hogy...

Európai Parlament Nagykövetiskola

AKG nagykövet iskola facebook oldala:  https://www.facebook.com/AKGeunagykovetiskola/ 2018 Március 23.-i Európai nagy követségi beszélgetés:  https://www.facebook.com/events/2078735072397898/

A Cervantes Intézet az AKG-ban

Kedd délután iskolánk vendégei voltak Iñaki Abad Leguina, az INSTITUTO CERVANTES DE BUDAPEST igazgatója és Alberto Madrona Fernández, a Cervantes intézet tanulmányi vezetője. Részt vettek a 11-12. évfolyam egyik spanyolóráján, a diákokkal a kulturális szeterotípiákról, az egymás iránti nyitottságról beszélgettek, majd a spanyolországi továbbtanulási lehetőségekről is szó esett. Felhívták a diákok figyelmét a jelenleg a MÜPA-ban,...

Nemzetközi Erasmus projekttalálkozó – diákszemmel

Január 10 és 14 között lehetőségem volt részt venni a „Developing tolerance and mutual understanding” címen futó nemzetközi projekt első konferenciáján, amelyet itt, az iskolánkban rendeztek meg. A projektben Magyarországon kívül további öt ország vesz részt, Hollandia, Dánia, Svédország, Spanyolország és Olaszország. A két évet magába foglaló projekt lényege, hogy megpróbáljunk válaszokat, és megoldásokat...