Az EPAS specializáció tagjai a Parlamentben jártak

Április 16-án az Európai Parlament Nagykövetiskola specializáció részt vett a 99. Demokráciajátékon, amelyet a Parlamentben tartottak meg. Egy napra a magyar képviselők bőrébe bújhattunk a játék keretein belül. A játék során a Tavaszi Megújulás Szövetség, liberális párt tagjaiként próbáltuk törvénymódosításainkat és törvényjavaslatunkat megszavaztatni.

Olasz tanárokat láttunk vendégül

A héten az AKG vendégül látott három olasz tanárt, akik az ERASMUS+ program keretében job shadowing látogatáson vettek részt az iskolánkban. Az olasz kollégák a Nápoly melletti Frignano település Istituto Comprensivo „Luca Tozzi” iskolából érkeztek hozzánk. A hét során mindkét épületet meglátogatták, órákon vettek részt, a szaktanárokkal illetve az iskola fejlesztő pedagógusaival beszélgettek a...

Erasmus+ projekttalálkozó Dániában: közösségi média és mentális jóllét

A „Mental strategies in a stressful time” című Erasmus+ projekt második projekttalálkozóját a dán partneriskola, a Frederikshavn Gymnasium og HF szervezte 2025. március 25. és 29. között. A dánokon és az AKG-s diákokon és tanárokon kívül svéd és spanyol gimnazisták és tanáraik vettek részt a találkozón. Iskolánkat négy tizedikes, és egy tizenkettedikes diák, Hajdu...

AKG-s diákok az Európai Parlament Modell nemzeti bajnokságán

Az EP nagykövetiskola és nemzetközi kapcsolatok specializáció második alkalommal vett részt az Európai Parlament Modell nemzeti bajnokságán és megint remekeltünk. A specializáció tagjai Miskolcon mérették meg magukat március 20 és 25 között öt nagyon intenzív nap keretében: a két szakbizottsági ülésnapot, majd a delegációs ülésnapot követően a kétnapos plenáris ülésen bizonyította az AKG csapata,...

Nemzetközi vitaverseny

AKG-s diák képviselte Magyarországot az Európai Parlament Modell szakmai vitaversenyének március eleji nemzetközi döntőjén, Strasbourgban

A SOTE egészségversenyén a 12. évfolyam csapata

Az AKG 12.-es évfolyamának csapata indult az idei SOTE egészségversenyen, mely döntője rohamosan közeleg. Projektmunkájuk célja, hogy tudományos alapú információkkal segítsen megérteni a stressz hatásait és kezelési lehetőségeit. Szeretnék felhívni a figyelmet a mentális egészség fontosságára és gyakorlati tippeket adni a stressz csökkentésére, mely szorosan csatlakozik a mentális egészséggel foglalkozó ERASMUS+ projektünk témájához.

Beszámoló egy iskolalátogatási tanulmányútról Észtországból

"Az Erasmus + program keretében kitűzött terveim közt szerepelt, hogy iskolalátogatásra a haladó és gyorsan modernizálódó oktatási rendszeréről híres Észtországba eljussak. Az észtországi oktatási rendszerről és gyakorlatról, a mentális egészség iskolai szerepéről szerzett érdekes benyomásaimról számolok be három intézményben tett látogatás alapján az alábbiakban." Nagy-Mélykuti Luca

Erasmus+ beszámoló: Szakmai továbbképzés és tapasztalatcsere az inkluzív oktatásról Firenzében

"Személyes küldetésem és az iskolánk értékrendje miatt kiemelten fontos számomra az egyéni fejlődés, az egyéni bánásmód és az inkluzív pedagógia. Szívemen viselem az egyéni út megvalósulását, az egyéni bánásmódot, az inkluzív szemléletet, rendkívül érdekelt, hogy más országokban ezt hogyan csinálják, mik a tapasztalatok a külföldi kollégák körében."