« Nemzetközi kapcsolatok

Erasmus+ KA1 projektbeszámoló, Anglia – Kerékgyártó Judit

ERASMUS+ KA1 projekt:  Modernizált célok, megújuló módszerek, rugalmasan változó terek az oktatásban

Erasmus+ beszámoló

Educational Technology Today

Kerékgyártó Judit, 2018. július 15-28., Bell Teacher Campus, Homerton College, Cambridge

Csodálatos hely adott otthont kurzusunknak, igazi angol college-ban tölthettük a két hetet, ahol a régi falak között a XXI. századi technológiával ismerkedhettünk 18 fős nemzetközi csoportunkban.

 

Csoportunknak 2 magyar, 8 spanyol, 4 lengyel,  3 szlovák és 1 taiwani tagja volt. Folyamatosan vegyes kiscsoportokban dolgoztunk. A kurzusvezetőnk Barney Barrett e-learning tananyagfejlesztő, EFL tanár volt.

A csoport munkáját a Moodle keretrendszert felhasználva irányította. A kurzus főbb témái az alábbiak voltak: online tanulási platformok, video anyagok készítése, mobile app-ok használata a tanításban, gamifikáció, eszközök az adaptív tanuláshoz, kiterjesztett valóság, digitális tesztek, az oktatási technológia jövője, interaktív tananyagok, online projektmunka és portfólió, felhő alapú tanulás és együttműködési platformok.

Sok digitális anyagot, a tanítás során felhasználható szoftvert ismertünk meg a 10 nap alatt, s azokat mind a gyakorlati feladatvégzés során ki is próbáltuk, alkalmaztuk. Mint például edpuzzle, goconqr, popplet, quizlet, voicethread, voki, screencast-o-matic. Részletezve:

https://edpuzzle.com

videó anyagba ágyazni megjegyzéseket, kérdéseket hanggal, tesztkérdést írásban elősegíteni a diákok fókuszált figyelmét, felhívni a figyelmüket a lényegi elemekre, ellenőrizni a megértésüket

https://www.goconqr.com

gondolattérkép készítése, tanulókártyák készítése, teszt készítése

http://popplet.com

képekkel, szöveggel illusztrálható gondolattérkép, bemutató

https://quizlet.com/

tanulókártyák, kvízek saját készítése és megosztott tartalmak felfedezése

https://voicethread.com/

videó kommentek hanggal, rajzzal

https://www.voki.com

játékosítás, saját avatár megalkotása

https://screencast-o-matic.com/education

oktató videókhoz – video editálás, képernyőkép készítés, felirat készítés, hangrögzítés, GIF készítés, narráció, képek, szövegek, ábrák, jelek beillesztése

Emellett a csoporttársaktól is sok technikai elemet leshettünk el, illetve megismertettük egymással az általunk használt programokat. A közös munka során sok gyakorlati tapasztalatot cserélhettünk, közösen gondolkodhattunk az éppen használt program alkalmazási lehetőségein.

A kurzus során önálló prezentációkat is készítettem, ezek elérhetőek:

https://edpuzzle.com/media/5b55e04ff94f39408f22e73e

https://www.goconqr.com/en-US/p/14472920  magyar feltalálók

http://popplet.com/app/#/4803538 Cambridge képekkel illusztrált gondolattérkép

Az önálló prezentációról a kurzusvezetőtől személyes visszajelzést kaptunk:

A megismert szoftverek alkalmasak lesznek tanári munkám során a diákok önálló munkájának, ismeretszerzésének színesítésére, támogatására.

A kurzus jó alkalom volt arra, hogy kapcsolatot teremthessünk más országokból jött kollégákkal, igazán jó hangulatú, munkás, gondolatokat, tapasztalatokat megosztó, nyitott légkörben töltöttük együtt a kurzus 10 napját. S a kapcsolatteremtés egyben az angol nyelvi kommunikációs skilljeinket is erősítette. Fontos élmény volt számomra, hogy angolul prezentáljak, ez áttörést jelentett nekem és még meg is értettek.

Az ERASMUS+ program a konkrét kurzus elvégzése mellett még számos lehetőséget nyújtott. Heti két délutáni workshop-on és egy-egy nagy előadáson vehettünk részt általánosabb pedagógiai témákban. Kiváló szakemberektől hallhattam arról gondolatokat, hogy hogyan erősíthető a tanulók önbizalma; hogyan adhatunk hatékonyabb visszajelzést; hogyan tanítsunk kevesebb forrás felhasználásával; a saját szakmai fejlődésünk érdekében mit tehetünk. A nagy előadások a XXI. századi pedagógiai gondolkodásba adtak betekintést nemzetközi hírű oktatási szakemberek. Részt vettem Silvana Richardson a tanulásirányítás hátteréről és gyakorlati szempontjairól  és Chaz Pugliese a kreatív tanításról tartott előadásán. Mindkét előadás szorosan kapcsolódott a hazai alternatív oktatási elképzelésekhez.

Silvana Richardson

Chaz Pugliese

Lis Harrison előadása: Rejtett Cambridge titkai

A tartalmas képzést és szakmai programokat gazdag kulturális programkínálat egészítette ki. Cambridge városa önmagában sok lehetőséget kínál a gyönyörű történelmi college-okkal, a nyári Shakespeare előadással a King’s College parkjában, a hajózással a Cam folyón, koncertekkel a kápolnákban. A program részeként hallhattunk előadást Rejtett Cambridge címmel, amely történelmi és történeti hátteret adott a látnivalókhoz és felfedte a turisták számára nem látható város képét is. A várost a szabad időben bérelhető kerékpárral jártam be, így sokfelé járhattam és az előadás útmutatási alapján a rejtett részeket is felfedezhettem.

Nagyon köszönöm az ERASMUS+ projekt biztosította lehetőséget. Mind szakmai, mind kapcsolatépítési, nyelvgyakorlási, kulturális kitekintési lehetőségei magával ragadtak. Építő, tartalmas, a további munkámhoz inspirációt, hasznos szakmai tapasztalatokkal térhettem haza.

Budapest, 2018. augusztus

Kerékgyártó Judit

A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (közleményben) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.