« Természetismeret

Értékelés

Természettudományi tantárgyblokk értékelési rendszere

7-10. évfolyam (komplex természetismeret)

Az epochák értékelése

– valamennyi epocha során a tanulók 100 pontot gyűjthetnek össze (100%);

–  a 100 pontból 75 pontot (75%) a számonkérések tesznek ki (részteszt, epochazáró, szóbeli számonkérés);

– további 25 pont szerezhető a szaktanár által az epocha elején meghatározott tevékenységekért (füzet, különmunka, kiselőadás, órai munka, projekt stb.);

– szaktanári döntés alapján pluszmunkákért (verseny, TDT stb.) a 100%-os teljesítmény felett további 10 pont adható;

– az elégtelen epochazáró elégtelen epochát von maga után, azaz az adott epocha maximálisan 39%-nak számítható;

– ponthatárok: 0-40% elégtelen, 40,1-55% elégséges, 55,1-70% közepes, 70,1-85% jó, 85,1-100 jeles;

– kitűnő osztályzat akkor adható, ha maximálisan egy jó (a többi jeles) epochája volt a tanulónak a tanév során és részt vett valamilyen természettudományos szakkörön vagy versenyen.

 

Az elégtelen epocha javítása

– az elégtelen epocha javítására egyéni mérlegelés és megbeszélés alapján BIZOSÍTHAT lehetőséget a szaktanár, de erre nem kötelezhető;

– több elégtelen epocha esetén a tanulónak lehetőséget kell biztosítani az elégtelen epochák száma mínusz egy epochából a javításra, azonban ez esetben az epochazáró eredményeként az eredeti és a javított epochazáró átlagát vesszük figyelembe.

 

Az év végi érdemjegy

– év végén az 5 db természettudományi epocha, valamint (ha volt) a természettudományi témahéten elért eredmény számít;

– azonban a témahét csupán fél eredménynek számít;

– év végi érdemjegy =

 

 

Ai = az i-edik epocha tanév végi eredményeinek számtani közepe

B = témahét eredményének fele

N = epochák száma

– amennyiben az év végi eredmény nem éri el a 40%-ot, a tanuló év végi érdemjegye elégtelen, ez esetben javító vizsgát kell tennie;

– amennyiben kettő vagy annál több epocha elégtelen (és év közben a tanuló azokat nem javította) a tanuló év végén elégtelen érdemjegyet kap;

– a javító vizsgán valamennyi epocha anyagát számon kell kérni;

– ponthatárok: 0-40% elégtelen, 40,1-55% elégséges, 55,1-70% közepes, 70,1-85% jó, 85,1-100 jeles, 100,1- kitűnő;

– a kitűnő érdemjegy esetén maximálisan egy jó epocha lehet, a többinek jelesnek kell lennie;

 

  1. Hiányzások pótlása

 

–          hiányzás esetén a szaktanár egyetlen alkalommal köteles lehetőséget biztosítani az epochazáró megírására;

–          amennyiben a tanuló az epocha felében hiányzott a szaktanár mérlegelheti, hogy az epocha értékelése során csak az epochazáró eredményét veszi figyelembe;

 

 

 

 

9NY évfolyam

 

  1. Az epochák értékelése

 

– valamennyi epocha során a tanulók 100 pontot gyűjthetnek össze (100%);

–          a 100 pontból 75 pontot (75%) a számonkérések tesznek ki (részteszt, epochazáró, szóbeli számonkérés);

–          további 25 pont szerezhető a szaktanár által az epocha elején meghatározott tevékenységekért (füzet, különmunka, kiselőadás, órai munka stb.);

–          szaktanári döntés alapján pluszmunkákért (verseny, TDT stb.) a 100%-os teljesítmény felett további 10 pont adható;

–          az elégtelen epochazáró elégtelen epochát von maga után, azaz az adott epocha maximálisan 39%-nak számítható;

–          ponthatárok: 0-40% elégtelen, 40,1-55% elégséges, 55,1-70% közepes, 70,1-85% jó, 85,1-100 jeles, 100,1- kitűnő;

 

  1. Az elégtelen epocha javítása

 

–          az elégtelen epocha javítására egyéni mérlegelés és megbeszélés alapján BIZOSÍTHAT lehetőséget a szaktanár, de erre nem kötelezhető;

–          több elégtelen epocha esetén a tanulónak lehetőséget kell biztosítani az elégtelen epochák száma mínusz egy epochából a javításra, azonban ez esetben az epochazáró eredményeként az eredeti és a javított epochazáró átlagát vesszük figyelembe.

 

  1. Az év végi érdemjegy

 

–          év végén a 2 db természettudományi epocha átlaga kerül be a bizonyítványba;

–          amennyiben a három epocha átlaga nem éri el a 40%-ot a tanuló év végi érdemjegye elégtelen, ez esetben javító vizsgát kell tennie;

–          amennyiben egy epocha elégtelen (és év közben a tanuló azokat nem javította) a tanuló év végén elégtelen érdemjegyet kap;

–          a javító vizsgán valamennyi epocha anyagát számon kell kérni;

–          ponthatárok: 0-40% elégtelen, 40,1-55% elégséges, 55,1-70% közepes, 70,1-85% jó, 85,1-100 jeles;

–          kitűnő osztályzat akkor adható, ha maximálisan egy jó (a többi jeles) epochája volt a tanulónak a tanév során és részt vett valamilyen természettudományos szakkörön vagy versenyen.

 

  1. Hiányzások pótlása

 

–          hiányzás esetén a szaktanár egyetlen alkalommal köteles lehetőséget biztosítani az epochazáró megírására;

–          amennyiben a tanuló az epocha felében hiányzott a szaktanár mérlegelheti, hogy az epocha értékelése során csak az epochazáró eredményét veszi figyelembe;

 

 

9PK-10G, 10PK-11G évfolyam

 

  1. Az epochák értékelése

 

– valamennyi epocha során a tanulók 100 pontot gyűjthetnek össze (100%);

–          a 100 pontból 75 pontot (75%) a számonkérések tesznek ki (részteszt, epochazáró, szóbeli számonkérés);

–          további 25 pont szerezhető a szaktanár által az epocha elején meghatározott tevékenységekért (füzet, különmunka, kiselőadás, órai munka stb.);

–          szaktanári döntés alapján pluszmunkákért (verseny, TDT stb.) a 100%-os teljesítmény felett további 10 pont adható;

–          az elégtelen epochazáró elégtelen epochát von maga után, azaz az adott epocha maximálisan 39%-nak számítható;

–          ponthatárok: 0-40% elégtelen, 40,1-55% elégséges, 55,1-70% közepes, 70,1-85% jó, 85,1-100 jeles, 100,1- kitűnő;

 

  1. Az elégtelen epocha javítása

 

–          az elégtelen epocha javítására egyéni mérlegelés és megbeszélés alapján BIZOSÍTHAT lehetőséget a szaktanár, de erre nem kötelezhető;

–          több elégtelen epocha esetén a tanulónak lehetőséget kell biztosítani az elégtelen epochák száma mínusz egy epochából a javításra, azonban ez esetben az epochazáró eredményeként az eredeti és a javított epochazáró átlagát vesszük figyelembe.

 

  1. Az év végi érdemjegy

 

–          év végén az 5 db természettudományi epocha átlaga kerül be a bizonyítványba;

–          amennyiben az öt epocha átlaga nem éri el a 40%-ot a tanuló év végi érdemjegye elégtelen, ez esetben javító vizsgát kell tennie;

–          amennyiben kettő vagy annál több epocha elégtelen (és év közben a tanuló azokat nem javította) a tanuló év végén elégtelen érdemjegyet kap;

–          a javító vizsgán csak az elégtelen tantárgy anyagát számon kell kérni;

–          ponthatárok: 0-40% elégtelen, 40,1-55% elégséges, 55,1-70% közepes, 70,1-85% jó, 85,1-100 jeles;

–          kitűnő osztályzat akkor adható, ha maximálisan egy jó (a többi jeles) epochája volt a tanulónak a tanév során és részt vett valamilyen természettudományos szakkörön vagy versenyen.

 

  1. Hiányzások pótlása

 

–          hiányzás esetén a szaktanár egyetlen alkalommal köteles lehetőséget biztosítani az epochazáró megírására;

–          amennyiben a tanuló az epocha jelentős részében hiányzott a szaktanár mérlegelheti, hogy az epocha értékelése során csak az epochazáró eredményét veszi figyelembe;

 

 

12-13. évfolyam

 

–          értékelés: az év közben megszerzett eredmények átlaga;

–          ponthatárok: 0-40% elégtelen, 40,1-55% elégséges, 55,1-70% közepes, 70,1-85% jó, 85,1-100 jeles, 100,1- kitűnő;

–          a kitűnő érdemjegy feltétele valamely versenyen történő részvétel, meghatározott eredmény elérésével;

–          az emelt szintű képzéshez 3 napos, önköltséges kötelező terepgyakorlat tartozik;

 

 

2013. szeptember

 

Természettudományos tárgyak a tanulmányi pontokban 

 

 

Facebookgoogle_plus

Hozzászólás