• tanári kézikönyv

Oroszlány Péter

A tanulás tanítása

Könyv a tanulásról
Dinamikus olvasás

A/4
326 oldal
kötve

ISBN 963 8328 90 8

1 980 Ft

5–13. évfolyam
OM: XXVIII/2655-S/2000
tk. ára: 1 750 Ft

Ez a rendhagyó felépítésű tanári kézikönyv a tanulás tanításához nyújt segítséget azoknak a pedagógusoknak, akik érzik, mennyire fontos, hogy tanítványaik sikeresek legyenek a tanulásban. A teherként átélt tanulás, az iskolai kudarcok ugyanis a megismerésnek éppen az értelmét veszik el, megakasztják és hibás vágányra terelik a gyerekek szellemi fejlôdését. Ha a tanulásból hiányoznak az érdeklôdés, a kíváncsiság, a tevékenységi öröm elemei, ha a célirányos erôfeszítések nem növelik napról napra a teljesítôképességet, ha a diák nem érzi, hogy egyre inkább birtokba veszi ezzel a világot, az iskola kényszerintézménnyé válik, amelyben sem tanuló, sem tanár nem érezheti jól magát.

A tanulás törvényszerűségeinek, célszerű és hatékony módszereinek ismerete a tanárnak is hasznos támpontokat ad tanítási módszerei fejlesztéséhez. Az iskolai tanulás és tanítás egymástól elválaszthatatlan: a tanulói szükségletek, a gyermeki észjárás, a tanulói státuszból fakadó lélektani sajátságok figyelembevétele hozzájárul olyan színes és dinamikus tanítási módszerek használatához, amelyek a tanulást nagyon megkönnyítik, élvezetessé teszik, a helyes tanulási attitűd kialakulását segítik.

A kézikönyv hármas tagolású: tartalmazza a tantárgyként is
tanítható Tanulásmódszertan tanulói tankönyvét (Könyv a tanulásról); ennek felépítését követve oldalról-oldalra tanítási javaslatokat, módszertani ötleteket ad a tanulói csoportokkal való foglalkozáshoz (Tanítási program); végül a témákkal párhuzamosan haladva a tanulással foglalkozó pedagógiai és pszichológiai írásokat közöl a tanári háttértudás növeléséhez (Szöveggyűjtemény). A kézikönyv elején részletes tanterv is található azok számára, akik felismerve a téma jelentôségét, iskolai pedagógiai programjuk szerves részévé kívánják tenni a tanulás tanítását.