Vélemények a Történelem I-II. című tankönyv (Szerzők: Bíró Gábor, Stefány Judit, Lőrinc László) korábbi változatairól

A tankönyvek … középfokú oktatásunkban újszerűnek tekinthetők  - mind a szakirodalmi és szépirodalmi tájékozottság, mind a didaktikus előadásmód tekintetében. (Hanák Péter, 1992. április 29.)

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium köteteivel ugyanakkor megjelent – nem is akármilyen színvonalon – a szöveggyűjteménnyel kombinált tankönyvtípus. (…) Az AKG-s tanárok újszerű, átgondolt, magas színvonalú tankönyveket készítettek. (Bihari Péter: Történelem iskolás fokon. Budapesti Könyvszemle, 1994. tél.)

Vélemények a Történelem I-II. című tankönyvekről (Szerzők: Bíró Gábor, Stefány Judit, Lőrinc László)

Az AKG Kiadó új történelemkönyvének megjelenése azért megy eseményszámba, mert (…) szakít a hagyományos történelemtanítás politikatörténeti elkötelezettségével, úgy azonban, hogy közben nem rúgja fel mindenestül a kialakult szokásokat. (…) Nem pusztán a tananyag összefoglalása, hanem elsősorban munkaeszköz, amely változatos anyagot kínál a tanórai tevékenységek megszervezéséhez. És éppen ez ma az iskola alapfeladata: megtanítani a gyerekeket arra, hogyan alakítsák az információt érvényes tudássá. (Knausz Imre: Forrásközpontú történelemtanítás… Taní-taní 1998.7.)

Ez a könyv érdekes, mint egy újság. Jó belelapozni. …A tanulók tárgyi tudása mellett a képességek fejlesztésére is törekedtek. … Valódi tudást nyújtó szakkönyv. (Domokos Zsuzsa: Milyen történelemkönyvet válasszak kilencedikeseimnek? Támpont. A Mentor c. lap tankönyvkritikai melléklete, 1999. november)

A jelenleg forgalomban lévő középiskolás tankönyvek közül a leginkább alkalmas a tanulók történeti gondolkodásmódjának, látásmódjának kialakításához és fejlesztéséhez. (…) A tanárok munkáját egy kiválóan szerkesztett (…) tanári kézikönyv segíti. (Kopcsik István: Nem “újszerű”, hanem Új. Magiszter, 1999. 9-10. szám, december. A cikkhez mellékelt értékelő táblázat tizennégy szempont szerint osztályozza a tankönyvet “1” és “10” pont között, ahol “10” a legjobb. A pontozás átlaga: 9,07)

A rendkívül eredeti szemléletű és szellemes felépítésű, változatos munkaformákat igénylő, valódi munkáltató (tehát nem csak elolvasandó) tankönyv szerzőinek ambíciója: ne csak a történelem tananyagot sajátíttassák el a 12-13 évesekkel, de a történelemről való gondolkodás képességét is. (Könyvtárak állománygyarapítási tájékoztatója, 1999.)

Tanítványaim imádják a könyveket, élvezettel tanulnak belőlük. Miután bemutattam munkaközösségem tagjainak az új tankönyveket, és részt vettek néhány órámon, egyhangúan úgy döntöttek, hogy valamennyi hatosztályos gimnáziumi osztályban ezt a sorozatot fogjuk használni. A könyvek forrás- és képanyaga nagyszerű, a diákok suinte minden szükséges információt, különböző tipusú forrást, képet egy helyen megtalálnak és ezek közös elemzése során jutnak el az általánosító következtetésekhez. Ezáltal – és ez a másik nagy erőssége a sorozatnak – segítséget nyújt a történeti gondolkodás elsajátításához. (Beró László középiskolai tanár, az Euroclio tagja, Komárom.)

Két éve tanítok már az AKG szerzőgárdája új tankönysorozatából, s a tanulók visszajelzései és a magam tanári tapasztalatai alapján egyaránt elmondható, hogy jó választás volt, amikor ezt rendeltük meg. … A felvilágosodás és a francia forradalom bemutatása hagyományosan nehéz feladat. Az AKG tankönyvének ezzel foglalkozó fejezete egészen kiváló, a legjobb, amit eddig magyar tankönyvben láttam. … Nagyon nagy erénye a tankönyvsorozatnak, hogy szakítva a hagyományos politikatörténeti nézőponttal, a történelmet segít életközelbe hozni. …A sorozat a már korábban megismert és a gyakorlatban remekül alkalmazható koncepciót követi, mely szerint a történelmi problémák felvetése és a korabeli álláspontok megismerése előzi meg az ismeretközlő részt. (Lektori vélemény a 3. kötetről, Mendly Lajos, 2002)

A Történelem I. Őskor, ókor, kora középkor kötetet a Hungarodidakt ’99 V. Nemzetközi Oktatási, Oktatástechnikai, Képzési Kiállítás és Konferencia aklkalmából meghirdetett IV. Hundidac Díjversenyen a Magyar Taneszközgyártók, Forgalmazók és Felhasználók Szövetsége Arany-díj elismerésben részesítette. (1999. október 26.)