parancs |
jelentés |
példa |
- Separator
|
- csoportblokk meghatározása
|
- Separator { Material {diffuseColor 0 0 1}
- Sphere {}}
|
- Cone
|
- kúp
|
- Cone {parts ALL bottomRadius 1 height 2}
|
- parts
|
- a látható részek meghatározása: (ALL, SIDES, BOTTOM)
|
-
|
- bottomRadius
|
- alapkör sugara
|
-
|
- height
|
- magasság
|
-
|
- Cube
|
- kocka
|
- Cube {width 1 height 2 depth 4}
|
- width
|
- szélesség
|
-
|
- height
|
- magasság
|
-
|
- depth
|
- mélység
|
-
|
- Sphere
|
- gömb
|
- Sphere {radius 2.6}
|
- radius
|
- sugár
|
-
|
- Cylinder
|
- henger
|
- Cylinder {parts ALL radius 1 height 2}
|
- radius
|
- sugár
|
-
|
height |
magasság |
|
parts |
a látható részek meghatározása: (ALL, SIDES, BOTTOM, TOP) |
|
FontStyle |
betű jellemzői |
FontStyle {size 10 family SERIF style NONE} |
size |
betűméret |
|
family |
betűtípus (TYPEWRITER, SERIF, SANS) |
|
style |
stílus (NONE, BOLD, ITALIC) |
|
AsciiText |
Szöveg beillesztése |
AsciiText {string "hello" spacing 1
justification LEFT width 0} |
string "xxx" |
szöveg megadása |
|
spacing |
betűk közti távolság |
|
justification |
igazítás (CENTER, LEFT, RIGHT) |
|
width |
a szöveg szélessége |
|
Translation |
relatív eltolás |
Translation {translation 1 0 0} |
translation |
eltolás meghatározása (1 1 1) |
|
Rotation |
elforgatás |
Rotation {rotation 0 0 1 1.57} |
rotation |
elforgatás meghatározása (1 1 1 x). Az 1 1 1 a
forgató-tengely vektora, az x ívekben mért szög |
|
Scale |
objektum átméretezése |
Scale {scaleFactor 1 0.5 0.5} |
scaleFactor |
3 irányú átméretezés mértéke |
|
Transform |
összetett transzformáció meghatározása |
Transform {translation 3 1 0 rotation 1 1 0 0.7} |
translation |
eltolás |
|
rotation |
elforgatás |
|
scaleFactor |
átméretezés |
|
center |
a transzformációk viszonyítási középpontja |
|
Material |
színösszetevők meghatározása (RGB, 0 és 1
között) |
Material {diffuseColor 0.5 1 0 transparency 0.5} |
diffuseColor |
(szétterjedő) szín megadása |
A lapok különböző színűek: Material
{diffuseColor [1 0 0, 0 1 0, 1 1 1, 0 0 1] }
MaterialBinding {value PER_FACE} |
ambientColor |
környező szín |
|
specularColor |
világos részek |
|
emissiveColor |
sugárzó szín |
|
shininess |
fényesség (0-tól 1) |
|
transparency |
áttetszőség (0-tól 1) |
|
Texture2 |
kép objektumra helyezése |
Texture2 {filename "kep.jpg" image 0 0
0 wrapS REPEAT wrapT CLAMP} |
filename |
a kép neve (JPG vagy GIF) |
|
image |
kép elhelyezése |
|
wrapS |
vízszintes ismétlődés (REPEAT - ismétli a képet a
felületen, CLAMP - széthúzza a képet) |
|
wrapT |
függőleges ismétlődés (REPEAT, CLAMP) |
|
Texture2Transform |
az objektumon lévő kép arányainak
módosítása |
Texture2Transform {translation 0 0 rotation 0
scaleFactor 1 1 center 0 0} |
translation |
a kép eltolása a felületen (2D vektor) |
|
rotation |
elforgatása a felületen (1 szög) |
|
scaleFactor |
ismétlése a felületen (2D) |
|
center |
a kép középpontjának eltolása a felületen
(2D vektor) |
|
BackgroundColor |
háttérszín megadása (RGB) |
DEF BackgroundColor Info {string "1 1
1"} |
BackgroundImage |
háttérkép megadása (JPG, GIF) |
DEF BackgroundImage Info {string
"kep.jpg"} |
SpinGroup |
állandó forgás meghatározása |
SpinGroup {rotation 0 1 0.5 0.02 local TRUE Cube
{}} |
rotation |
a forgás összetevői (XYZ) és sebessége |
|
local |
TRUE - az objektum tengelye körül, FALSE - a 0 0 0 pont
körül |
|
DEF név alakzat |
Egy utasítás-sorozat definiálása, hogy
később a neve szerint lehessen használni. |
DEF valami Separator {...} |
USE név |
Előre definiált alakzat beillesztése |
USE valami |
WWWInline |
Előre elkészített wrl file beillesztése |
WWWInline {name "valami.wrl" bboxsize
10 10 10 bboxCenter 0 0 1} |
name |
a beszúrandó file neve |
|
bboxSize |
az alakzat betöltése közben látható
téglatest mérete |
|
bboxCenter |
az alakzat betöltése közben látható téglatest
középpontja |
|
WWWAnchor |
link készítése |
WWWAnchor {name "http:.." description
"ide kattints"} |
name |
a link neve (bizonyos kamerához ugrás: "http:....#kamera_
neve" |
|
description |
a megjelenő felirat, amikor a linkre mutat
valaki |
|
LOD |
Az objektumhoz közelítve változik annak
alakja |
LOD {range [5, 10, 15] center 0 0 0 Cube {} Cone
{} Sphere {}} |
range |
a távolságok meghatározása |
|
PerspectiveCamera |
Kamera behelyezése |
PerspectiveCamera {position 0 0 1 orientation 0
0 1 1.57} |
position |
a kamera pozíciója a térben |
|
orientation |
a kamera iránya (vektor és elforgatás
megadása) |
|
heightAngle |
fókusz szöge |
|
nearDistance |
közeli távolság megadása, ha van köd
megadva |
|
farDistance |
távoli távolság megadása, ha van köd
megadva |
|
DirectionalLight |
párhuzamos fényű lámpa behelyezése (a
kamerától) |
DirectionalLight {on TRUE intensity 1 color 1 1
1 direction 0 0 -1} |
on TRUE/FALSE |
be, kikapcsolás |
|
intensity |
fényerősség |
|
color |
színösszetevők (RGB) |
|
direction |
irányvektor (XYZ) |
|
PointLight |
pontfényű lámpa behelyezése |
PointLight {on TRUE intensity 1 color 1 1 1
location 0 0 1} |
on TRUE/FALSE |
be, kikapcsolás |
|
intensity |
fényerősség |
|
color |
színösszetevők (RGB) |
|
location |
pozíciója |
|
SpotLight |
reflektor behelyezése |
SpotLight {on TRUE intensity 1 color 1 1 1
location 0 0 1 direction 0 0 -1} |
on TRUE/FALSE |
be, kikapcsolás |
|
intensity |
fényerősség |
|
color |
színösszetevők (RGB) |
|
location |
pozíciója |
|
direction |
iránya |
|
PointSound |
a tér egy pontjából szóló hang (au, aiff,
wav) |
PointSound {name "hang.wav description
"szól a dal" intensity 1 location 0 0 0 loop TRUE pause 4} |
name |
a hang-file neve |
|
description |
megjelenő leírás a hangról |
|
intensity |
hangerősség |
|
location |
a hang térbeli pozíciója |
|
minRange |
távoli hangerő |
|
maxRange |
közeli hangerő |
|
loop |
lejátszás ismétlése (FALSE - nem ismétel, TRUE - ismétel) |
|
start |
indítás időpontja a betöltés után |
|
pause |
lejátszás utáni szünet ideje |
|
DirectedSound |
adott irányba sugárzott hang |
DirectedSound {name "hang.wav"
intensity 1 location 0 0 1 direction 1 1 0 maxAngle 0.74 loop FALSE} |
name |
a hang-file neve |
|
description |
megjelenő leírás a hangról |
|
intensity |
hangerősség |
|
direction |
a sugárzás iránya (XYZ) |
|
location |
a hang térbeli pozíciója |
|
minRange |
távoli hangerő |
|
maxRange |
közeli hangerő |
|
minAngle |
minimális sugárzási szög |
|
maxAngle |
maximális sugárzási szög |
|
loop |
lejátszás ismétlése (FALSE - nem ismétel, TRUE - ismétel) |
|
start |
indítás időpontja a betöltés után |
|
pause |
lejátszás utáni szünet ideje |
|