Balatonfelvidék

1998 augusztus 27-31

1. nap

Reggel korán indultunk vonattal. Elsö megállóhelyünk a veszprémi állatkert volt ahol csoportokba tömörülve feladatokat oldottunk meg. Ezután visszaszálltunk a vonatra és egy kis vonatút és buszozás után megérkeztünk a szállásunkra. Szállás elfoglalása, a társaság nagy része három négy ágyas szobákban aludt egy nagy házban, de voltak akiknek külön faház jutott pl. a tanárok. Fürdési lehetöség a nagy házban két zuhanyzó volt kb. harminc negyven emberre, de a háztól úgy tíz méterre volt egy nagyobb zuhanyzóblokk. Este vacsora majd elöadás a Földröl. Ez roppant hosszú volt és az egész napos utazás után inkább mindenki szívesebben pihent volna.

2. nap

Reggel busszal elmentünk a Nagyvázsonyi- várhoz. Ezt követöen védett épületeket tekintettünk meg. Itt megtudtuk, hogy Veszprém-megye a II. leggazdagabb müemlékekben. Ezzel el is telt a nap, de estére a tanárok valami meglepetést emlegettek. Ez nem volt más mint a Garabonciás Trió együttese. Ezen a kis "koncerten" mindenkinek kötelezöen fakultatív volt a megjelenés. Szerencsére mindenkinek sikerült túlélnie valahogy, az olyan nagy slágereket is mint pl. a "Szalmon Ella mint tettél velem". Szerintem senki sem örült még ennyire annak, hogy egy táborban elmehet aludni.

3. nap

Ez volt az a nap amikor már az is megunta a korán kelést, buszos kirándulásokat közben elöadásokkal aki eddig még bírta valahogy. De ez természetesen a tanárokat nem érdekelte a programoknak amiket beterveztek mennie kellett. A mai napon a Kis Balaton volt a soros. Itt természetesen ismét elöadás, jegyzetelés. Sok információ közt azt is megtudtuk, hogy az egész terület védett beleértve az ott található élövilágot (állatok növények egyaránt). Ismét buszozás, most egy vízimalom volt a célállomás. Az ott lévö emberek nagyon kedvesek voltak, mert a kedvünkért elindították a malmot. Így láttuk, hogy régen hogy is müködhetett és a mellette lévö kis múzeumban megtekinthettük a régi szerszámokat is. És megint buszozás most már hazafelé gondoltuk mi, de a tanárok nem így gondolták, úgyhogy beugrottunk Veszprémbe, ahol megnéztük a középkorban épült gótikus Szent György kápolnát. Mondanom se kell mi következett ezután. Igen, buszozás természetesen hogy ne legyen olyan unalma elöadással. Végre hazaértünk! Vacsora és nehogy le tudjunk egy nap idöben feküdni és ki tudjuk magunkat pihenni estére beszerveztek egy csillagászati megfigyelést. Ezen a napon késöbb jutottunk be az ágyba mint az eddigi napok közül bármikor.

4. nap

Reggel korán kelés. Mivel már kezdett lázadozni a társaság, hogy elég a naphosszat tartó buszozásból a tanárok a mai napra gyalogtúrát találtak ki. Elöször a Hegyestü nevü hegyre másztunk fel. A vége felé az erdöben a földet kellett néznünk, hogy az elénk táruló látvány még hatásosabb legyen. Ez tényleg nem volt mindennapi. Volt itt egy kis múzeum amibe természetesen be kellett menni. Utána elmentünk megnézni az úrkúti öskarsztot ami kb. 250 millió éves, vörös mészköböl épül fel és a Bakony –hg. tagja. Nem múlhat el nap buszozás nélkül, most a Szent György hegy felé mentünk. Felmentünk és megnéztük a bazalt orgonasípokat. Ennyi túrázás után nem bánta senki, hogy ismét buszra kell szállni. A sok mászkálástól mindenki megszomjazott úgyhogy senkinek sem volt ellenére, hogy nem egyenesen haza mentünk, hanem tettünk egy kis kitéröt Kékkút felé. Ittunk a vízböl ami a tanárokon kívül senkinek sem ízlett olyan vasas volt. Utolsó nap este mit is csinálhatnánk minthogy az iskolára készülünk. Hát mi sem erre készültünk, de hát ez van.

5. nap

Pánikszerü pakolás és a még meg nem oldott feladatok megoldása. Sikerült a tanárokat rábeszélnünk, hogy az utolsó nap ne legyen városnézés így beszélgetés lett. Délután hazaút amit mindenki ugyanúgy mint a tábort túlélte!